fredag 24. juni 2011

Regn ute, kos inne.

Finnes vel ikke noe så koselig som en vakker bukett roser .

Disse er helt nydelig ,de dufter herlig.





Disse flotte blomstene Gerbera eller hva de nå heter ,kjært barn har mange navn ....Nydelig er de uansett flotte og lage koselige stilleben av .Her er to forskjellige stilleben med den samme type blomst.


Og ikke for å glemme de nydelige hvite tulipanene .Her i lag med sølv og hvite ting .Synes det er fine farger og kontraster i lag.


Nå på sommeren synes jeg de helt hvite graniumene er helt nydelige ,passer jo sammen med det meste av annen blomster.Jeg overvintrer mine graniumer i yter gangen vår der har de det vist fint .
I alle fall overlever de og blomstrer til neste sommer også .


Noe som jeg også klarer og overleve fra år til år er eføyen ,de tar jeg stiklinger av hvert år .Noen av disse planter jeg i små blomster potter .Som jeg pleier og lage til koselige gaver av .Har brukt og gi noen av vennene til ungene som har blitt konfirmert ,en blomst i gave sammen med et hyggelig kort.
Noe som de har takket og synt var kjempe koselig .Og at blomstene lever enda.


Ja det er mye som kan skape det koselig og trivelig .Her var noen av mine egne bilder og tips ... Er ikke verdens mester ,men liker og skape trivsel.
Håper dette innlegget har gitt deg litt inspirasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar